+372 5275642
Ingen produkter i indkøbskurven.
1.1 Disse generelle vilkår og betingelser (i det følgende benævnt „GTC‟) for virksomheden Sinu24 Ltd. (i det følgende benævnt „Sælger‟) gælder for alle aftaler, der indgås mellem en forbruger eller en erhvervsdrivende (i det følgende benævnt „Kunden‟) og Sælger vedrørende alle varer og/eller tjenesteydelser, der præsenteres i Sælgers online shop. Der gøres hermed indsigelse mod inddragelse af kundens egne betingelser, medmindre der er fastsat andre vilkår.
1.2 Disse GTC gælder tilsvarende for kontrakter om levering af varer med digitale elementer, medmindre andet er angivet. I denne sammenhæng skylder sælgeren, ud over levering af varerne, levering af digitalt indhold eller digitale tjenester (herefter „digitale produkter‟), som er indeholdt i eller forbundet med varerne på en sådan måde, at varerne ikke kan opfylde deres funktioner uden dem.
1.3 En forbruger i henhold til disse GTC er enhver fysisk person, der indgår en juridisk transaktion til et formål, der hverken kan henføres til en hovedsagelig kommerciel eller en selvstændig erhvervsaktivitet.
1.4 En erhvervsdrivende i henhold til disse GTC er en fysisk eller juridisk person eller et partnerskab med juridisk kapacitet, der ved indgåelse af en juridisk transaktion handler under udøvelse af sin kommercielle eller uafhængige professionelle aktivitet.
2.1 Produktbeskrivelserne i sælgers webshop udgør ikke bindende tilbud fra sælgers side, men tjener alene det formål, at kunden kan afgive et bindende tilbud.
2.2 Kunden kan afgive tilbuddet via den online bestillingsformular, der er integreret i sælgers online shop. Ved at gøre dette, efter at have lagt de valgte varer og/eller tjenester i den virtuelle kurv og gennemgået bestillingsprocessen, og ved at klikke på knappen, der afslutter bestillingsprocessen, afgiver kunden et juridisk bindende tilbud om kontrakt med hensyn til de varer og/eller tjenester, der er indeholdt i indkøbskurven.
2.3 Sælger kan acceptere kundens tilbud inden for fem dage,
– ved at overføre en skriftlig ordrebekræftelse eller en ordrebekræftelse i skriftlig form (fax eller e-mail); for så vidt kundens modtagelse af ordrebekræftelsen er afgørende, eller
– ved at levere bestilte varer til kunden; for så vidt kundens modtagelse af varer er afgørende, eller
– ved at anmode kunden om at betale, efter at han har afgivet sin ordre.
Såfremt flere af de nævnte alternativer gør sig gældende, indgås aftalen på det tidspunkt, hvor et af de nævnte alternativer først indtræffer. Hvis sælger ikke accepterer kundens tilbud inden for den nævnte periode, anses dette for at være en afvisning af tilbuddet med den virkning, at kunden ikke længere er bundet af sin hensigtserklæring.
2.4 Hvis der vælges en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, vil betalingen blive behandlet af betalingstjenesteudbyderen PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (i det følgende benævnt „PayPal‟), i henhold til PayPals brugsbetingelser, der er tilgængelige på https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full?locale.x=en_DE eller, hvis kunden ikke har en PayPal-konto, i henhold til betingelserne for betalinger uden en PayPal-konto, der er tilgængelige på https://www.paypal.com/uk/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Hvis kunden betaler ved hjælp af en betalingsmetode, der tilbydes af PayPal, og som kan vælges i onlinebestillingsprocessen, erklærer sælgeren hermed accept af kundens tilbud på det tidspunkt, hvor kunden klikker på den knap, der afslutter bestillingsprocessen.
2.5 Ved afgivelse af tilbud via sælgers onlinebestillingsformular gemmes aftaleteksten af sælger efter aftaleindgåelsen og sendes til kunden i tekstform (f.eks. e-mail, fax eller brev) efter afsendelse af ordren. Sælger må ikke gøre kontraktteksten tilgængelig ud over dette.
2.6 Før kunden afgiver en bindende bestilling via sælgers online bestillingsformular, kan kunden genkende indtastningsfejl ved opmærksomt at læse de oplysninger, der vises på skærmen. Browserens forstørrelsesfunktion til at forstørre visningen på skærmen kan være en effektiv metode til bedre at genkende indtastningsfejl.
Kunden kan rette alle de indtastede data via den sædvanlige tastatur- og musefunktion under den elektroniske bestillingsproces, indtil han klikker på knappen, der afslutter bestillingsprocessen.
2.7 Det tyske og det engelske sprog står udelukkende til rådighed for indgåelse af kontrakten.
2.8 Ordrebehandling og kontakt finder normalt sted via e-mail og automatiseret ordrebehandling. Det er kundens ansvar at sikre, at den e-mailadresse, han oplyser til ordrebehandlingen, er korrekt, så e-mails sendt af sælgeren kan modtages på denne adresse. Det er især kundens ansvar, hvis der anvendes SPAM-filtre, at sikre, at alle e-mails, der sendes af sælgeren eller af tredjeparter, der er bestilt af sælgeren med ordrebehandlingen, kan leveres.
3.1 Forbrugere har ret til at fortryde.
3.2 Nærmere oplysninger om fortrydelsesretten fremgår af Sælgers fortrydelsesvejledning.
4.1 Medmindre andet er angivet i sælgers produktbeskrivelse, er de angivne priser totalpriser inklusive den lovpligtige omsætningsafgift (moms). Vores virksomhed har indsendt en anmodning om momsregistrering til de tyske skattemyndigheder, og vi afventer i øjeblikket udstedelsen af momsidentifikationsnummeret. Indtil momsnummeret er udstedt, er alle viste priser inklusive moms, som vil blive deklareret og betalt med tilbagevirkende kraft. Leveringsomkostninger, hvor det er relevant, vil blive angivet separat i den respektive produktbeskrivelse.
4.2 Betaling kan ske ved hjælp af en af de metoder, der er nævnt i sælgers online shop. Betalingsmulighederne og eventuelle tilknyttede gebyrer vil blive tydeligt kommunikeret til kunden under ordreprocessen.
5.1 Hvis sælger tilbyder at sende varerne, skal levering ske inden for det af sælger angivne leveringsområde til den af kunden angivne leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Ved behandling af transaktionen er den leveringsadresse, der er angivet i sælgers ordrebehandling, afgørende.
5.2 Hvis det udpegede transportfirma returnerer varerne til sælgeren, fordi levering til kunden ikke var mulig, bærer kunden omkostningerne for den mislykkede forsendelse. Dette gælder ikke, hvis kunden udøver sin fortrydelsesret effektivt, hvis leveringen ikke kan ske på grund af omstændigheder, som kunden ikke er herre over, eller hvis han midlertidigt har været forhindret i at modtage den tilbudte ydelse, medmindre sælgeren har underrettet kunden om ydelsen i rimelig tid i forvejen.
5.3 Personlig afhentning er ikke mulig af logistiske årsager.
5.4 Sælger forbeholder sig ret til at træde tilbage fra aftalen i tilfælde af forkert eller ukorrekt selvforsyning. Dette gælder kun, hvis sælger ikke er ansvarlig for den manglende levering, og hvis han har indgået en konkret afdækningstransaktion med leverandøren. Sælger skal gøre alle rimelige anstrengelser for at fremskaffe varen. I tilfælde af manglende eller delvis tilgængelighed af varerne skal han informere kunden og give ham øjeblikkelig modydelse.
Hvis sælger leverer forud, forbeholder han sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil den skyldige købesum er betalt fuldt ud.
7.1 Medmindre andet er fastsat, gælder bestemmelserne i det lovbestemte ansvar for mangler. Afvigende herfra gælder følgende for kontrakter om levering af varer:
7.2 Hvis kunden optræder som erhvervsdrivende
7.3 Ovennævnte ansvarsbegrænsninger og forkortelse af forældelsesfristen gælder ikke
7.4 For erhvervsdrivende gælder endvidere, at de lovbestemte forældelsesfrister for eventuelle lovbestemte regreskrav forbliver uændrede.
7.5 Hvis kunden handler som forbruger, skal speditøren straks underrettes om åbenlyse transportskader, og sælgeren skal underrettes herom. Hvis kunden ikke overholder dette, påvirker det ikke hans lovbestemte eller kontraktmæssige krav på mangler.
Sælger er ansvarlig over for kunden for alle kontraktlige, kvasikontraktlige og juridiske, herunder deliktiske, krav om erstatning og godtgørelse af udgifter som følger:
8.1 Sælger er uden begrænsning ansvarlig for enhver juridisk grund
8.2 Hvis sælger uagtsomt misligholder en væsentlig kontraktlig forpligtelse, er ansvaret begrænset til den skade, der er typisk for kontrakten og forudsigelig, medmindre der gælder ubegrænset ansvar i henhold til ovenstående afsnit. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er forpligtelser, som kontrakten pålægger sælgeren i overensstemmelse med dens indhold for at opnå formålet med kontrakten, hvis opfyldelse overhovedet muliggør en korrekt udførelse af kontrakten, og hvis overholdelse kunden regelmæssigt kan stole på.
8.3 I modsat fald er ansvar fra sælgers side udelukket.
8.4 Ovenstående ansvarsbestemmelser gælder også med hensyn til sælgers ansvar for sine medhjælpere og juridiske repræsentanter.
9.1 EU-Kommissionen har på sin hjemmeside følgende link til ODR-platformen: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Denne platform skal være en indgang til udenretslig bilæggelse af tvister, der opstår i forbindelse med online salgs- og serviceaftaler indgået mellem forbrugere og erhvervsdrivende.
9.2 Sælger er hverken forpligtet eller indstillet på at deltage i en tvistbilæggelsesprocedure ved en alternativ tvistbilæggelsesinstans.
© Sinu24 2025